hit Turhan, Kuzey Marmara Otoyolu’nu işleten Kolin-Limak-Cengiz-Kalyon ortaklığındaki şirkette CEO görevindeyken, 2018’de Ulaştırma Bakanlığı’na atandı. Turhan 2 yıllık bakanlığında CEO’su olduğu şirketin işlettiği otoyola 1.3 milyar adetlik ulaşılması neredeyse imkansız bir araç geçiş garantisi verdi. Ardından Turhan, bakanlığı sona erdikten sonra aynı şirketin CEO’luğuna ayda 1 milyon lira maaşla geri döndü. Garantinin tutması için Türkiye’deki 15 milyon otomobilin yılda 87’şer kez bu otoyoldan geçmesi gerekiyor. TBMM Plan Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçe görüşmelerinde Turhan’ın döneminde verilen geçiş garantisi tartışıldı. 

Bakan Uraloğlu, ‘Selefiniz 1.3 milyar araç garantisi verdiği Kuzey Marmara Otoyolu’na CEO oldu mu’ sorusuna yanıt veremedi.Cahit Turhan’ın, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde CEO’luk görevinde aylık 1 milyon liraya yakın maaş aldığınının konuşulduğunu belirten CHP Manisa Milletvekili Vehbi Bakırlıoğlu, “Cahit Turhan da bakanlığı döneminde bu işletmeye 1 milyar 338 milyon ilave araç geçiş garantisi verdi. Türkiye’deki bütün otomobiller yılda 87 defa buradan geçerse ancak bu rakam tutacak. Böylesine imkansız bir hedef konulmuş. Eski Bakan’ın yaptığı etik midir, ahlaki midir” diye sordu.

Vehbi Bakırlıoğlu

‘DÜNYA GELSE OLMAZ’

“Cahit Turhan, Kuzey Marmara Otoyolu İşletmesi’nin CEO’luğuna getirildi. Bakanlığı döneminde bu işletmeye astronomik ve tutturulması imkansız araç geçiş garantileri verdi” diyerek Turhan’ı eleştiren CHP Genel Başkan Yardımcısı Deniz Yavuzyılmaz da “Dünyada 1 milyar 250 milyon otomobil var, bu otomobiller de sırayla Kuzey Marmara Otoyolu’ndan geçse  yine tutturulamıyor” açıklamasını yaptı.

Kuzey Marmara Otoyolu’na, Sakarya Akyazı’dan giriliyor, İstanbul Pendik gişelerinden çıkılıyor. Bu güzgergâha verilen 12 yıllık garantiyi tutturmak için, Türkiye’deki 15 milyon aracın yılda 8 kez geçiş yapması gerekiyor.

Yandaş müteahhitlerin devlete zararı 37 milyar dolar

Deniz Yavuzyılmaz “Osmangazi Köprüsü’nün bulunduğu İzmir-İstanbul Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu etabı, Avrasya Tüneli, Menemen-Çandarlı-Aliağa Projesi, Ankara-Niğde Otoyolu ve Çanakkale Köprüsü dahil Çanakkale-Malkara Otoyolu projelerini eğer devlet kendi özkaynağıyla yapsa 22 milyar dolar ödeyecekti. Ancak yandaş müteahhitlerle yaptırdı ve devletin kasasından çıkacak garanti tutarı en az 59 milyar dolar olacak, aradaki fark 37 milyar dolar” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir